Voor potentiële franchisenemers

Kennismakingstraject

Leuk je te ontmoeten! Wij zijn benieuwd naar jou. Maar jij bent vast ook nieuwsgierig naar ons. Tijdens ons traject van kennismaking tot start leren we elkaar beter kennen en kijken we of we samen willen gaan ondernemen!

 

Best, kantoor, intern

De kennismaking bestaat uit 4 stappen

1

(Online) kennismaking met ViaViela

2

Test of je het juiste profiel hebt om te ondernemen

3

Uitgebreide informatie over de markt, concurrentie en formule-afspraken

4

Aan de slag met marktonderzoek en ondernemingsplan

1. Kennismaking

Onze eerste kennismaking bestaat uit:

  • Een telefonische kennismaking, waarbij wij graag meer vertellen over het ondernemerschap binnen ViaViela en de mogelijkheden in jouw regio. Wij zijn dan ook benieuwd naar jouw ervaring en overweging om meer te willen weten over het ondernemerschap binnen ViaViela.
  • ViaViela toetst op de ondernemerscompetenties die nodig zijn om succesvol een eigen gastouderbureau onder de vlag van ViaViela te exploiteren. Dit doen wij met een DISC- gedragsanalyse en drijfverenanalyse. Deze geeft een waardevol en compleet beeld van de interactie tussen gedrag en drijfveren.

2. Enthousiast? Tijd voor een geheimhoudingsverklaring

Zijn we allebei enthousiast? Dan tekenen we een geheimhoudingsverklaring voor het vervolgtraject. Zo kunnen we meer informatie met je delen. Informatie die jij kunt gebruiken om je een beeld van ons te vormen. Dit doen wij aan de hand van een online presentatie.

Wanneer de eerste kennismaking positief is verlopen, word je uitgenodigd voor een persoonlijke kennismaking.

3. Vervolgproces

Tijdens de persoonlijke kennismaking maak je kennis met Hubèr Agterberg (Eigenaar) en Niki Visser (Franchisemanager). De volgende onderdelen komen aan bod:

  • Drijfverengesprek: Wie ben jij, Wat drijft jou en passen jij en ViaViela bij elkaar?
  • Informatiegesprek: Jouw verzorgingsgebied (marktinformatie / concurrentie), afspraken verdeling ontvangen vergoedingen bemiddeling en begeleiding, beschikbare portefeuille in jouw gebied en overige zakelijke afspraken waar je rekening mee moeten houden.
  • Ontvangst Precontractueel Informatiedocument (PID) met daarin alle gepresenteerde informatie, een format opleidingsovereenkomst en het format franchiseovereenkomst.
  • Marktonderzoek en ondernemersplan inclusief kennismaking met franchisenemers en met de huidige franchisenemer in het gebied (als dit van toepassing is).

Na elk onderdeel van het proces kunnen beide partijen ervoor kiezen om niet verder te gaan naar de volgende stap.

4. Ondernemersplan

Verloopt de verkenning voor ons allebei positief, dan ga je aan de slag met jouw ondernemersplan en exploitatiemodel. In deze fase kun je met al je vragen bij ons terecht. Tenslotte presenteer je jouw plan en model aan ons en besluiten we samen of we gaan starten!

Jij gaat startenVlinder

Het opstarttraject duurt gemiddeld drie maanden. We zijn hierin afhankelijk van de gemeente waar jij woont. Zij zijn verantwoordelijk voor jouw registratie in het LRK. In de wet is vastgelegd dat de gemeente maximaal een termijn van 10 weken mag nemen voor de LRK registratie.

In de periode van 3 maanden helpen wij je ondertussen bij het opstarten van je eigen bedrijf. We leren je alles over de branche en over onze werkwijze. Onderdeel van dit traject zijn in ieder geval:

  • 6 interne opleidingsdagen met workshops op het gebied van wet- en regelgeving, dienstverlening, pedagogiek, leadopvolging en marketing
  • Een aantal korte online modules
  • Meelopen met een ervaren ViaViela vestiging
  • Inschrijving KVK
  • Inspectie door de GGD voor de opname van jouw gastouderbureau in het LRK
  • Registratie in het LRK!

Aanvullende scholing

Beschik je nog niet over een afgeronde pedagogische opleiding? Geen probleem. Samen kijken we welke aanvullende pedagogische scholing voor jou van toegevoegde waarde kan zijn. Een van de mogelijkheden is het volgen van een tweedaagse branche-erkende scholing voor bemiddelingsmedewerkers.

Enthousiast geworden?

Dan gaan we graag met jou in gesprek.

Reageer direct