Welkom bij ViaViela

Sales Support medewerker (28 - 32 uur)

Als sales support medewerker ben je een echte spin in ’t web. Een hele afwisselende functie waar je
continu in contact bent met franchisenemers, klanten en de interne organisatie. Jij zorgt er voor dat
alles op rolletjes loopt en dat de organisatie continu een goede dienstverlening levert binnen de
kaders van de wet kinderopvang. Klantcontact, kwaliteit, processen dat zijn de belangrijkste kernwoorden in deze functie.


Het team sales support en jouw rol hierin

Het sales support team is een zelforganiserend team (8 personen). De manager is op afstand beschikbaar om te coachen en te adviseren, daar waar nodig, maar heel veel besluiten worden binnen het team genomen. Afhankelijk van de expertise en capaciteiten hebben sales support medewerkers naast de reguliere  werkzaamheden ook eigen taken of thema’s waarvoor ze verantwoordelijk zijn.


Voor deze positie zijn we op zoek naar iemand die samen met de franchisemanagers aan de slag gaat
met de proactieve begeleiding van onze franchisenemers. Jij voert op structurele basis gesprekken met franchisenemers over werkwijzes, kwaliteit en processen. En zorgt dat de dienstverlening
verloopt volgens de afspraken in de  franchiseovereenkomst en het franchisehandboek. Je legt afspraken vast en ondersteunt en adviseert franchisenemers zodat zij een goede dienstverlening
kunnen leveren en maximaal efficiënt werken.


Daarnaast komen er ook verantwoordelijkheden op het gebied van kwaliteit binnen jouw takenpakket. Denk bijvoorbeeld aan controle en naleving van procedures rondom AVG-Wetgeving, het opvolgen van een klantonderzoek en doorontwikkelen van dit instrument, verantwoordelijkheid voor de landelijke oudercommissie, een rol als klachtfunctionaris of misschien wel een rol als aandachtfunctionaris vanuit de Meldcode.


Daarnaast worden alle sales support medewerker ook ingezet voor de reguliere basistaken op het gebied van klantenservice. Je hebt via telefoon, mail, chat en een ticketsysteem contact met onze gast- en vraagouders. Je beantwoordt hun vragen zo goed mogelijk of verwijst ze door naar de vestigingen in het land.

Voordat je aan de slag kunt met taken op het gebied van franchisebegeleiding en kwaliteit, ga je de
eerste periode je focussen op de basistaken binnen het support team die bestaan uit klantenservice en reguliere administratieve processen. Als je dit goed beheerst en toe bent aan een vervolgstap, voegen we steeds meer verantwoordelijkheden en taken toe.


Jouw profiel

  • Werkervaring in een commerciële binnendienst/ accountbeheerders –rol is noodzakelijk.
  • Heb je ervaring in een franchiseorganisatie (bijv. als franchise-coördinator) dan heb jij een streepje voor.
  • Je beschikt over HBO opleidingsniveau (voorkeur richting commercie)
  • Je hebt een hoge kwaliteitsnorm en zorgt dat dingen precies kloppen
  • Je werkt heel zelfstandig en bent niet bang om zelf het wiel uit te vinden
  • Je bent communicatief handig, zowel mondeling als schriftelijk
  • Je hebt een commerciële drive
  • Je schakelt gemakkelijk en houdt het hoofd koel in een hectische omgeving
  • Je beschikt over uitstekende IT skills en kennis van en interesse in nieuwe mediakanalen.

Wat bieden we jou

Als marktleider binnen de gastouderbranche bieden wij jou een uitdagende baan. De afgelopen jaren is ViaViela hard gegroeid, maar onze ambitie is nog groter. Elke dag zijn we aan de slag om onze commerciële doelen te bereiken. Je werkt in een klein team, met specialisten op het gebied van (online) marketing, productontwikkeling, new business en IT binnen handbereik. Je ontvangt een salaris conform de CAO kinderopvang . Het betreft een functie voor 28-32 uur per week. (Wil je liever 36 uur werken, voor de ideale kandidaat is dat ook mogelijk)


ViaViela: wat we doen

ViaViela is het grootste gastouderbureau van Nederland. Gastouderopvang is kleinschalige kinderopvang in het huis van de ouder of van de gastouder. Met ruim vestigingen (franchise en eigen vestigingen) is ViaViela verantwoordelijk voor de kwaliteit van de opvang van ruim 15.000 kinderen. ViaViela zorgt ervoor dat haar gastouder voldoen aan alle wettelijke eisen en daagt hen uit om zich verder te ontplooien. Het gastouderbureau brengt ouders en gastouders bij elkaar en ondersteunt hen bij alles rondom de opvang.


Interesse?

Ben je geïnteresseerd en voldoe je aan ons profiel, dan is deze baan echt iets voor jou! Stuur je CV met motivatie in via deze link T.a.v. Yvonne Wouters.
Tip: Communicatie is in deze functie belangrijk, jouw eerste kans om je kwaliteiten te laten zien is via de motivatie en je CV. Traditioneel op papier mag, maar een filmpje zegt vaak meer dan een brief.

Meer weten?
Bekijk onze website ViaViela.nl of bel naar het support team 0499-425421 en stel direct je vraag aan je mogelijk nieuwe collega.

Wij geloven in de kracht van onze eigen werving en selectie. Van aangeboden hulp of ondersteuning hierin, zullen wij geen gebruik maken.